Alphabet akcijas strauji pieauga pēc spēcīga ceturkšņa peļņas ziņojuma, ko veicināja Google mākoņpakalpojumu dinamika, kas lielā mērā skaidrojama ar sasniegumiem mākslīgā intelekta jomā.
Google mātesuzņēmums Alphabet ziņoja par trešā ceturkšņa peļņu, kas pārsniedza analītiķu prognozes visos galvenajos rādītājos, un pēctirdzniecības laikā tā akcijas pieauga par gandrīz 6 %. Pasaulē lielākās meklētājprogrammu platformas izaugsmes galvenais virzītājspēks ir bijis mākslīgais intelekts (AI), un Google mākoņpakalpojums ir paātrinājis tā sniegumu.
Uzņēmuma vadītājs Sundars Pičai atzīmēja: “Uzņēmumā vērojams ārkārtējs impulss. Mūsu apņemšanās ieviest inovācijas, kā arī mūsu ilgtermiņa uzmanība un ieguldījumi mākslīgā intelekta jomā atmaksājas, un patērētāji un partneri gūst labumu no mūsu mākslīgā intelekta rīkiem.”
Pēc peļņas ziņojuma akcija ir gatava sasniegt trīs mēnešu maksimumu, jo, pateicoties labiem rezultātiem, tā ir strauji pieaugusi, veicinot 31% kāpumu no gada sākuma.
Google Cloud paātrina izaugsmi
Svarīgākais peļņas ziņojumā bija Google mākoņa izaugsmes paātrināšanās, kas liecina, ka Alphabet būtiskie ieguldījumi šajā segmentā un mākslīgā intelekta infrastruktūrā dod rezultātus. Trešajā ceturksnī nodaļa guva 11,35 miljardus ASV dolāru (10,49 miljardus eiro) ieņēmumu, kas ir par 35 % vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 9,6 % vairāk nekā gadu iepriekš. Šī ir otrā reize, kad šis segments ir pārsniedzis 10 miljardu ASV dolāru slieksni.
Google mākoņdatošana tiek uzskatīta par nozīmīgāko Alphabet uzņēmējdarbības vienību, jo tā konkurē ar Amazon un Microsoft strauji augošajā mākoņdatošanas nozarē. Segments ietver infrastruktūras un platformu pakalpojumus, sadarbības rīkus un citus pakalpojumus uzņēmumiem.
Mākslīgā intelekta plašā izplatība ir pastiprinājusi sacensību mākoņdatošanas jomā, padarot to par galveno faktoru uzņēmuma tirgus vērtējumā. “Mākoņpakalpojumu jomā mūsu AI risinājumi palīdz padziļināt produktu ieviešanu esošajiem klientiem, piesaistīt jaunus klientus un nodrošināt lielākus darījumus,” norādīja Pičai.
YouTube reklāmas un digitālās reklāmas izaugsme
Arī Google YouTube reklāmu bizness ir guvis ievērojamu impulsu – ieņēmumi sasniedza 8,9 miljardus ASV dolāru (8,2 miljardus eiro), kas ir par 12 % vairāk nekā gadu iepriekš, neraugoties uz pieaugošo konkurenci no tādu platformu kā Netflix, TikTok un Amazon puses.
Uzņēmējdarbības direktors Filips Šindlers peļņas paziņojuma laikā minēja, ka uzņēmuma mākslīgā intelekta rīks Gemini ir nodrošinājis YouTube lietotājiem personalizētāku saturu. Google kopējie reklāmas ieņēmumi trešajā ceturksnī pieauga par 10 %, sasniedzot 65,9 miljardus ASV dolāru (60,1 miljardu eiro), vēl vairāk nostiprinot savu līdera pozīciju digitālās reklāmas tirgū, kur Meta platformas atpaliek.
Alphabet ievērojami pārsniedza tirgus gaidas visos pārējos rādītājos, trešajā ceturksnī uzrādot kopējos ieņēmumus 88,27 miljardu ASV dolāru (81,6 miljardu eiro) apmērā, kas ir par 15 % vairāk nekā gadu iepriekš. Peļņa uz akciju tika paziņota 2,12 dolāru apmērā, kas ir 37 % pieaugums gadā, ievērojami pārsniedzot prognozētos 1,85 dolārus.
Turklāt Alphabet “Citu likmju” nodaļā, kurā ietilpst pašbraucošo transportlīdzekļu pakalpojums Waymo, ieņēmumi pieauga par 31 %. Saskaņā ar CNBC pagājušajā nedēļā publicēto ziņojumu Waymo nesen pabeidza 5,6 miljardu ASV dolāru (5,2 miljardu eiro) finansējuma kārtu, lai paplašinātu savu robotaxi pakalpojumu ārpus Sanfrancisko, Losandželosas un Fīniksas.
Notiekošie izmaksu samazināšanas pasākumi
2023.gada otrajā pusē Alphabet sāka samazināt darbinieku skaitu un pārstrukturēt komandas, lai novirzītu kapitālu nodaļām, kas vairāk koncentrējas uz mākslīgo intelektu. Saskaņā ar peļņas ziņojumu kopējais darbinieku skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 1112 līdz 181 269 darbiniekiem.
Uzņēmums norādīja, ka komanda, kas izstrādā mākslīgā intelekta valodas modeli Gemini, tiks integrēta Google DeepMind, mākslīgā intelekta pētniecības laboratorijā, un “pašlaik izvērtē iespējamo reorganizācijas ietekmi uz mūsu segmenta darbības rezultātiem”.
Finanšu direktors Anats Aškenazi peļņas paziņojuma laikā paziņoja, ka Alphabet turpinās pašreizējos izmaksu samazināšanas pasākumus un uzlabos efektivitāti, lai novirzītu kapitālu “pievilcīgākām iespējām”.